Om je zo snel en eenvoudig mogelijk te helpen,
hebben we de antwoorden op de meest gestelde
vragen voor je verzameld.
Kun je het antwoord op je vraag niet vinden?
Neem dan persoonlijk contact met ons op.
Welkom bij de SMARTBett klantenservice

Bel ons
Onze klantenservice staat voor je klaar. Wachttijd minder dan
5 minuten.
BEL ONS
+49 (0) 5175 928 999 0
5 minuten.
Onze openingstijden:
Mo - Do: 8:00 - 17:00 Uhr
Fr: 8:30 - 15:00 Uhr
Sa / So: geschlossen
De tarieven van uw telefoonprovider zijn van toepassing.
Algemene Vragen
Hoe werkt de verzending?
Je bedkast wordt geleverd door een transportbedrijf. Kleine artikelen worden verzonden via GLS, tenzij het gewicht of volume te groot is.
Alle afspraken over de leverdatum worden rechtstreeks met het transportbedrijf gemaakt:
Voor levering wordt telefonisch of per e-mail een afspraak met je gemaakt. Zo zorgen we ervoor dat je het gewenste product persoonlijk kunt ontvangen.
Alle afspraken over de leverdatum worden rechtstreeks met het transportbedrijf gemaakt:
Voor levering wordt telefonisch of per e-mail een afspraak met je gemaakt. Zo zorgen we ervoor dat je het gewenste product persoonlijk kunt ontvangen.
Hoe werkt de retour van een bedkast?
Als je je bedkast wilt retourneren, heb je de mogelijkheid om binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen een herroepingsverzoek in te dienen. Klik gewoon op de knop hieronder en stuur je verzoek naar onze klantenservice. We brengen €250 in rekening voor een retourzending, of je stuurt je bestelling zelfstandig terug. Bij het ophalen word je per e-mail geïnformeerd over een afspraak. Kijk hiervoor ook in je spammap. Na ontvangst in ons magazijn worden de goederen direct gecontroleerd en wordt het bedrag aan je terugbetaald. Verpak de goederen goed (bij voorkeur in de originele verpakking) voor een veilige verzending, aangezien er meestal geen extra verpakkingsmateriaal wordt meegebracht.
JOUW VERZOEK
Levert SMARTBett ook in het buitenland?
Het aanbod is gericht op alle klanten in Europa. De verzendkosten vind je
hier
Bestellingen
Waar is mijn bestelling?
Je kunt de huidige verzendstatus van je bestelling bekijken via de trackinglink. In de verzendbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen, vind je de link voor het volgen van de zending. Als de status "geleverd" aangeeft terwijl je niets hebt ontvangen, controleer dan bij de tracking van de vervoerder of het pakket bij een buur of afhaalpunt is afgeleverd. Heb je nog vragen, is je bestelling niet compleet aangekomen of verandert de status niet? Neem dan contact met ons op via de knop hieronder.
JOUW VERZOEK
Kan ik de leverdatum instellen?
Je kunt een voorkeursdatum doorgeven bij de bestelling, maar we kunnen niet garanderen dat we deze kunnen naleven.
Bedkasten worden geleverd door een transportbedrijf. Zij nemen rechtstreeks contact met je op per e-mail of telefoon om een datum voor te stellen.
Kleinere goederen worden als pakket verzonden. In dat geval hebben wij geen invloed op de levertijd. Bij bezorgdiensten zoals GLS kun je de zending online volgen.
Kan ik het opgegeven afleveradres wijzigen?
Wijzigingen van het afleveradres zijn alleen mogelijk als de goederen ons magazijn nog niet hebben verlaten. Stuur ons in dat geval eenvoudig een verzoek via de knop hieronder.
Als de goederen al verzonden zijn of de levering is al aangekondigd, is een wijziging niet meer mogelijk.
JOUW VERZOEK
Kan ik mijn bestelling wijzigen en artikelen of diensten toevoegen?
Het is mogelijk om artikelen of diensten toe te voegen aan een lopende bestelling (uitgezonderd bestellingen met de betaalmethoden "op rekening" of "in termijnen").
Stuur ons hiervoor een verzoek met je wensen via de knop hieronder.
JOUW VERZOEK
Stuur ons hiervoor een verzoek met je wensen via de knop hieronder.
Betaling / Terugbetaling
Welke betaalmogelijkheden kan ik kiezen?
Alle beschikbare betaalmethoden vind je hier
Waarom heb ik nog geen factuur ontvangen?
Je ontvangt de factuur pas na levering van de goederen op het opgegeven e-mailadres. Deze wordt niet meegeleverd met de bestelling.
Als je één week na ontvangst van de levering nog geen factuur hebt ontvangen, controleer dan je spammap.
Kun je daar ook niets vinden? Stuur ons dan een kort bericht via de knop hieronder.
JOUW VERZOEK
Hoe ontvang ik een creditnota?
Creditnota’s worden altijd terugbetaald via de betaalmethode die je bij de bestelling hebt gekozen (uitgezonderd rembours).
De terugbetaling gebeurt binnen 14 dagen na annulering. Als je na deze periode nog geen creditnota hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via de knop hieronder.
Heb je een foutieve terugbetaling ontvangen? Neem dan op dezelfde manier contact met ons op.
Voor een succesvolle verwerking hebben wij het bijbehorende ordernummer en een korte omschrijving nodig.
JOUW VERZOEK
Voor een succesvolle verwerking hebben wij het bijbehorende ordernummer en een korte omschrijving nodig.
Waarom heb ik nog geen creditnota ontvangen?
Je ontvangt een creditnota bij een retourzending of een latere korting. In het geval van een retourzending kunnen we de creditnota pas uitgeven zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen en aan jouw bestelling hebben gekoppeld.
Als je binnen 14 dagen na het verzenden van de retourzending nog geen creditnota hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via de knop hieronder.
JOUW VERZOEK
Annulering / Retourneren
Hoe retourneer ik een artikel?
Wil je een artikel retourneren dat geen opklapbed is? Geen probleem.
Uiteraard heb je een herroepingsrecht van 14 dagen na ontvangst van de goederen.
Om een snelle en soepele verwerking van de retourzending te garanderen, vragen wij je onderstaande instructies te volgen.
Uiteraard heb je een herroepingsrecht van 14 dagen na ontvangst van de goederen.
Om een snelle en soepele verwerking van de retourzending te garanderen, vragen wij je onderstaande instructies te volgen.
- Stuur ons een verzoek via de knop hieronder, zodat wij de retourzending aan je bestelling kunnen koppelen.
- Verpak het artikel op een manier waarop het onbeschadigd bij ons aankomt.
- Breng het pakket naar een pakketdienst naar keuze en stuur het terug naar ons. Let op: ongefrankeerde zendingen kunnen wij helaas niet accepteren.
Wat moet ik doen als ik een beschadigd artikel of beschadigde onderdelen ontvang?
Het spijt ons, want dit zou natuurlijk niet mogen gebeuren.
JOUW VERZOEK
- Het is belangrijk dat je de schade direct meldt zodra je deze opmerkt. Zo kunnen wij snel handelen. Controleer daarom bij voorkeur alle pakketten en onderdelen vóór montage.
- Stuur ons een korte omschrijving via de knop hieronder. Na ontvangst van je verzoek nemen wij zo snel mogelijk contact met je op over het verdere verloop.
Hoe kan ik aanspraak maken op garantie voor defecte goederen?
Binnen de eerste twee jaar na levering heb je wettelijk recht op garantie.
Als je hier gebruik van wilt maken, stuur ons dan je verzoek via de knop hieronder.
Wij bekijken de documenten die je hebt toegestuurd en nemen zo snel mogelijk contact op om het verdere verloop van de klacht te bespreken.
JOUW VERZOEK
Hoe kan ik mijn bestelling / artikel uit mijn bestelling annuleren?
Om je bestelling te annuleren, stuur ons een verzoek via de knop hieronder.
Na succesvolle controle en annulering van je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail en wordt het openstaande bedrag direct teruggestort.
JOUW VERZOEK
Wat moet ik doen als ik een verkeerd artikel heb ontvangen?
Het spijt ons, want dit zou natuurlijk niet mogen gebeuren.
Uiteraard vervangen wij het artikel kosteloos indien gewenst.
JOUW VERZOEK
Uiteraard vervangen wij het artikel kosteloos indien gewenst.
- Stuur ons je verzoek met een korte omschrijving van het artikel via de knop hieronder. Na ontvangst van je aanvraag ontvang je zo snel mogelijk informatie over het verdere verloop.
Beveiliging en algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden zijn te vinden
hier
Waar kan ik het herroepingsrecht vinden?
Het herroepingsrecht en het voorbeeldformulier voor herroeping zijn te vinden
hier
Waar kan ik het privacybeleid vinden?
Wij hechten veel waarde aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Ons volledige privacybeleid is te vinden
hier